Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Περί λαθρεπιβίβασης στα ΜΜΜ

Καλησπέρα αγαπητοί ,εν facebook και μη, αδερφοί.  Μετά από κάποιες πρόσφατες συζητήσεις και περιστατικά θα ασχοληθώ με ένα μάλλον περίεργο θέμα. Με το θέμα των εισιτηρίων στα ΜΜΜ και τι αυτό αντιπροσωπεύει.

Είναι πολλοί. Πάρα πολλοί βασικά οι λαθρεπιβάτες. Στο μετρό, στο λεωφορείο, στον ηλεκτρικό. Άτομα κάθε διαμετρήματος και κατηγορίας, ψηλοί, κοντοί, άσχημοι, όμορφοι, κομμουνιστές και φασίστες. Και αυτό από μόνο του είναι ένα πρόβλημα. Όχι επειδή είναι παρανομία και δεν το εγκρίνει η εκκλησία (#not) . Αλλά επειδή αυτό κρύβει από πίσω του μια νοοτροπία του νεοέλληνα που δεν δείχνει να ξεφεύγει ποτέ από αυτήν και ούτε προβλέπεται κάτι τέτοιο.

Θέλει να μπει τζάμπα στο μετρό και στο λεωφορείο, να μετακινηθεί από τη μία άκρη του λεκανοπεδίου στην άλλη, τζάμπα. Να πάει. Τζάμπα. Και πες εντάξει ποιος δεν είναι τζαμπατζής εκεί που τον παίρνει; (Ο τζάμπας ζει που μας λέει και η γερμανική media markt - μάλλον κάνοντας σχόλιο για τους Έλληνες στην Ε.Ε. - αλλά αυτό είναι άλλου Σαμαρά ευαγγέλιο).

Το θέμα είναι τι πάει να πει αυτή η λαθρεπιβίβαση. Πάει να πει, αγαπητοί μου λαθρεπιβάτες και μη, ότι ουσιαστικά εγώ, που πληρώνω κάρτα/εισιτήριο κάθε φορά που μπαίνω στα ΜΜΜ ότι πληρώνω και για ΕΣΑΣ. Ναι.

 Είναι σαν τους φόρους. Άλλοι δεν πληρώνουν και άλλοι πληρώνουν τις παροχές των άλλων. Πρόκειται για εκμετάλλευση και του συγγενή,γείτονα,φίλου, συναδέλφου. Και μάλιστα σε μια υπηρεσία που αξίζει να πληρώνεις. Μετρό κάθε 3 λεπτά το πρωί, σε 20 λεπτά βρίσκεσαι από Αγία Παρασκευή στο Σύνταγμα. Τρεις γραμμές, μαζί με τον ηλεκτρικό, και μπορείς να πας σε πάρα πολλά μέρη του λεκανοπεδίου. Τα λεωφορεία, παρά τις γιαγιάδες και τους ζητιάνους, είναι στην ώρα τους και καθαρά. Και νομίζεις αγαπητέ ότι δεν αξίζει να πληρώσεις για αυτά; Προφανώς και αξίζει να πληρώσεις. Και να αλήθεια πιστεύεις πως δεν, να μην τα χρησιμοποιείς.

Και κρίμα αλήθεια στο παιδί που έπεσε και πέθανε από το τρόλεϊ. Δεν ξέρουμε ακριβώς τι έγινε, αλλά όλοι συμφωνούν ότι πήδηξε από το όχημα.Αλλά ποιος του έφταιγε;Πέρα από την αδιαφορία του και την ανευθυνότητά του; Τον πίεσαν οι ελεγκτές; Και αν ναι, δεν είναι η δουλειά τους; Δεν είστε υποχρεωμένοι να πληρώσετε εισιτήριο εφόσον θέλετε να μετακινηθείτε;

Γιατί αγαπητοί μου, δεν παραπονιέστε που δίνετε 70 ευρώ στο πλοίο για να πάτε Μύκονο το καλοκαίρι και δεν αρνείστε να πληρώσετε αλλά το κάνετε στην υπηρεσία που κάθε μέρα σας μετακινεί ασφαλώς και ωραία.Όχι ότι δεν έχει και τις παθογένειές του(βλ. χαλασμένα ασανσέρ κάθε μέρα στα μετρό). Αλλά ποια υπηρεσία δεν έχει;

Και δεν είναι τα 70 λεπτά ή τα εκατοντάδες ευρώ που έχω δώσει εγώ και πολλοί άλλοι τόσα χρόνια, αλλά η αδιαφορία σας. Και άμα το θέσουμε και λίγο ωμά, βαρέθηκα να πληρώνω(ή μάλλον ο πατέρας μου) τη βενζίνη/φυσικό αέριο του λεωφορείου που χρησιμοποιείτε. Γιατί αυτή η νοοτροπία του νεοέλληνα σχετικά με τη σχέση εκμεταλλεύσης των πάντων πρέπει να σταματήσει, αν βέβαια θέλουμε να είμαστε καλά με τον εαυτό μας και να έχουμε το δικαίωμα να απαιτούμε το οτιδήποτε από την οποιαδήποτε υπηρεσία και την κοινωνία γενικότερα.

Και ας είμεθα ρεαλιστές. Δε μιλάω για τους βιοπαλαιστές, που παλεύουν να τα βγάλουν πέρα όπως όπως. Το ορθό ίσως ήταν να προτείνω μια λύση για το όλο θέμα. Το μόνο ρεαλιστικό που μπορώ να σκεφτώ είναι η μείωση του εισιτηρίου. Αλλά δύσκολο, αφού οι μισοί δεν πληρώνουν, πρέπει να βγάλουν τα έξοδα τους. Και όλοι το ξέρουμε ότι άμα μειωθεί η τιμή τους δεν θα νοιαστούν και πάλι να πληρώσουν αφού το πρόστιμο θα λιγοστέψει.Επίσης, ίσως έπρεπε να είμαι πιο διαλλακτικός. Αλλά περιμένω απάντηση από όσους διαφωνούν.

Φιλώ σας.

                                                                                                                              Φίλιππος








1 σχόλιο: